Menu

Blog

Az ISO szabványok megújításáról

Egyvalami állandó csak a változás és ez az ISO szabványok területén is érvényes. A szabványok megújítását az alkalmazási területen bekövetkező változások követése indokolta emellett az egymással párhuzamosan alkalmazott szabványok összehangolhatóságát is elősegítik a módosítások.

Visszatekintés

Az ISO szabványok több mint két évtizede hivatottak keretbe foglalni a cégek működését. Ez idő alatt egy–egy szabvány 5 évenként újult meg és hasonló időközönként jelent meg egy-egy új tevékenységi terület szabványa is. A megújítások és bővítések indoka a szabványok használata közben összegyűlt tapasztalatok és az alkalmazási területeken bekövetkezett változások együttesen.Az egymással párhuzamosan működtetett ISO szabványok integrálásának, összehangolásának egyre erősödő igénye indokolttá tette az egységes szabvány struktúrát ezzel az ISO szabványok történetében új fejezet nyílt 2011-2014 között. A megújulást megújítást hosszas adatgyűjtés előzte meg, Az ISO szabványok felújított változatait új struktúrával, terminológiával és koncepcióval bocsájtják használatra nyitottan a kritikákra és megengedésben a további, a tapasztalatok alapján indokolt változtatásokra. Az ISO szabványok pozitív szerepe a gazdasági folyamatokban, a gyakorlatban is beigazolódott. Ezt bizonyítja a kiadott tanúsítványok évenként egyre növekvő száma. A 2013.-as évben ez a szám meghaladta az 1,3 millió tanúsítványt világszerte és ez azóta is évente átlagosan 4% körüli növekedést mutat.

A legnépszerűbb tanúsítványok:

  • ISO 9001
  • ISO 14001
  • ISO 27001
  • ISO 16949
  • ISO 13485
  • ISO 50001
  • ISO 17025
  • OHSAS 18001
  • ISO 22000

Mire számíthatunk a jövőben?

Hol tart, merre halad, milyen az ütemben változik és tartalmát tekintve mi a lényege az új struktúra és új szemlélet által vezérelt megújítási sorozatnak? A változtatási szándék és szükségesség felbukkanása és a szabvány végleges változatának publikálása között jelentős idő telik el az időigényes szakmai, szervezési szakaszok miatt, a változások, változtatások folyamatosan zajlanak. A megújuló szabványokról a lényegi változtatásokról és alkalmazásukról folyamatos tájékoztatást nyújtunk.

Mi az autószerviz program feladata?

Ma már természetes, hogy az autószervizben nem egy cetlire jegyzeteli a szerelő az autónkkal kapcsolatos rögzíteni valókat, hanem a laptopján vagy tableten pötyögi be és nem is Excel táblázatot használ Hanem speciálisan erre a célra készült szoftvert, autószerviz programot. Kicsit járjuk, körbe milyen célokat szolgál és kinek ajánlott a használata.

Az autószerviz program feladata a szervizbe behozott gépjármű adatai, a hibajegyzék, a kért valamint elvégzett javítások, a felhasznált alkatrészek és anyagok nyilvántartása. A programba bevihetőek a későbbiekben tervezett javítások illetve karbantartások. A munkalapok is megőrzésre kerülnek a gépjármű és a tulajdonos adataival, a zöldkártya és forgalmi információkkal. A hibafelvételi munkalapon a járművet a szervizbe adó illetve a jármű adatai szerepelnek, részletesen kitérve a kocsi alap és extra felszereltségére, a kocsiban az átadáskor található tárgyak listája is felvételre kerülhet. Az elvégzett munkáról munkalap kerül kiállításra, a szerviz program segítségével, amelyen minden elvégzett feladat és a felhasznált alkatrészek szerepelnek.

Szerviz szoftver számlázó modullal

Ha számlázó modult is tartalmaz a szerviz szoftver, akkor a megrendelő által elfogadott munkalap alapján könnyedén elkészíthető az ügyfél részéra a számla is. Az AutoSmart szerviz program saját raktárkezelővel rendelkezik. A segítségével a bizonylat alapján a raktárból is levonásra kerül a felhasznált alkatrész. A szerelő megspórolhatja, a raktár kivét jegy megírására fordított időt. A program segít a pontos alkatrész nyilvántartásban.

A rendszergazda feladatköre

Mi is a rendszergazda feladata és mikor szükséges őt alkalmazni? A rendszergazda felépíti az ön számítástechnikai rendszerét vagy működteti, frissíti, karbantartja a már meglévőt. A jó rendszergazda fogalma mást jelenthet a szakmán kívül és belül és persze mindenki számár az a jó, ami az ő nézőpontjaival megegyezik. A fő szempont szerintünk mindenképpen a tudása, milyen magas vagy alacsony szinten képzett, mennyire ismeri a szakirodalmat, mennyi a szakmai tapasztalata, mennyi és milyen jellegű problémát képes megoldani és hogyan oldja meg ezeket, sőt az is számít mennyi idő alatt képes megbirkózni a feladatokkal.

Mi rendszergazdaként hogyan segíthetjük önt?

A rendszergazda szolgáltatásunkkal megkönnyítjük informatikai rendszere működését. Minden feladatot a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban megoldunk, minden hibát a lehető leghamarabb elhárítunk. Ha úgy érzi, hogy a számítógépei és nyomtatói működtetésének fenntartása túl sok időt vesz el az üzletére fordítandó időből itt az ideje, hogy átgondolja milyen megoldások állnak a rendelkezésére.

Rendszergazda csomagjaink között az ön vállalkozásához pontosan illeszkedőt is talál bizonyára, de ha mégsem akkor személyre szabott ajánlatot készítünk. Összetett nagy vállalti infrastruktúrával rendelkező céget is képesek vagyunk ellátni, de kisebb cégek rendszerfelügyeletét is szívesen vállaljuk. Ha teljes munkaidős rendszergazda szolgáltatásra van, szüksége abban is a rendelkezésére állunk. Fontos még, hogy munkatársaink sokéves tapasztalttal rendelkeznek a feladataik ellátásában és kiválóan kommunikálnak az ön munkatársaival. További információt rendszergazda szolgáltatásunkról Budapesten és vonzáskörzetében weblapunkon talál. Kérje egyedi ajánlatunkat.